Författare Ämne: Stigstatus efter stormen Simone, Sven ...  (läst 4517 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad admin

• Administrator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 1877
  • BST 10
SV: Stigstatus efter stormen Simone, Sven ...
« Svar #30 skrivet: december 22, 2013, 17:10:53 »
Var på slingan idag. Körbart hela vägen förutom några stammar och så är det mycket kvistar. Dock är det något lerigt...
/Peo
"Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving" -- Albert Einstein

/Peo
Ordf.

Utloggad Johansson

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 626
« Svar #31 skrivet: december 22, 2013, 21:35:11 »
Gillar du blues? (Muddy Waters).
I have nothing to declare but my genius.

Utloggad Uffe S

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 171
  • You ll Never Walk Alone
« Svar #32 skrivet: december 22, 2013, 22:28:55 »
Peo var det jula badet både för dig å cyklen
Det krävs ett nytt sätt att tänka för att lösa de problem som orsakats av det gamla sättet att tänka :  Albert Einstein

Utloggad ekis

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 98
« Svar #33 skrivet: december 25, 2013, 21:36:35 »
Nu har jag kommit iväg och cyklat lite!

Stigen Frennarp upp till Sperlingsholmsdämmet är cykelbar men man får lyfta 5-6ggr får träd och på ngt ställe är stigen eroderad.

Grusvägen från Arlösa till Kanebergs topp är ok. Fortsätter man vidare till Halmstad OK stuga är det en del reas över vägarna. Men sedan tog jag den vita slinga ner, väster om vägen, där är det en hel del rotvältor att gå rumt

Utloggad admin

• Administrator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 1877
  • BST 10
« Svar #34 skrivet: januari 04, 2014, 12:19:52 »
Var på Nyårsåsen igår. Körde in vid bomen och sen backen upp höger. Stigen där är ok. Mobbförådssigen är inte framkomlig, mycket träd i början. Stigarna från hembygdsgården mot haverdal är ok, något enstaka träd som går att kliva över eller köra runt. Dock är det väldigt blött.
Hade glömt och ladda GPSen så fick använda iphone. http://gps.motionx.com/maps/2c693def69ba6364cc15f1a3b2f3d6ec

/Peo
« Senast ändrad: januari 04, 2014, 13:47:35 av admin »
"Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving" -- Albert Einstein

/Peo
Ordf.

Utloggad POJ

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 779
« Svar #35 skrivet: januari 25, 2014, 22:49:24 »
Skedala. Röda slingan över berget är i fint skick, inga vindfällen längre. Minst 2 maskiner i skogen som fäller träd.
Stigen från toppen på branta uppförsbacken ner till vändplatsen där vår nygjorda slinga börjar är totalt oframkomlig pga att de röjt björksly och allt sly ligger nu över stigen, allt måste slängas åt sidan, suck.
/POJ

Utloggad Patrik Almqvist

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 15
  • Jag kör postcykel - 27,5" och det går bra
« Svar #36 skrivet: februari 18, 2014, 10:31:54 »
Var på klubbslingan denna och förra helgen och det är inte så vått som man kan tro. På Kalhygget är det dock lite djupt vatten i spåren efter skogsmaskinerna.  ;) Det är bara att växla ner och trampa utav he....

Dock såg jag spår från en cross eller enduromaskin som inte borde vara ute i cykelspåret, hoppas inte klubben får dåligt rykte för någon som kör enduro på vår slinga. Jag är själv enduroåkare och tycker man skall hålla sig till banor som släggarp etc annars kommer klagomålen som ett brev på posten.
/Patrik