Författare Ämne: Nyårsåsen  (läst 11528 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mag

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 2909
SV: Nyårsåsen
« Svar #75 skrivet: oktober 03, 2011, 13:57:56 »
Ok, i morse såg jag en tom gigantisk timmerbil. Men den körde in vid bommen precis bredvid cykelvägen , som leder in till den långa grusbacken nästan framme i Gullbrandstorp. 
/Magnus

Utloggad Mag

• Betalande
  • Newbie
  • **
« Svar #76 skrivet: oktober 25, 2011, 23:00:00 »
Nytt projekt?!?
Jag rekade runt inom ett begränsat område ovanför Gullbrandstorp i skymningen. Jag har sneglat upp och in på området länge men visste inte om man kunde få sammanhängande spår. Men det går. Området syns som ett virrvarr på GPS-bilden.

Här kan man hitta roliga, böljande, om man vill tekniska, och naturliga spår. Rätt kuperat och inte så långa men kul! Och men man kan ta enklare spår uppför och de roliga utför. Lite gamla traktorvägar, viltstigar och mitt i ett gammalt stenbrott. Precis ovanför den gamla vanliga slingan.

http://gps.motionx.com/maps/8cdf4048e3a4f3cf4d4a3ce6bdef36ab
/Magnus

Utloggad Uffe S

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 171
  • You ll Never Walk Alone
« Svar #77 skrivet: oktober 26, 2011, 20:11:33 »
Hej
Uppe på åsen är det mycket fina (vägar ) eller vad nu skall före ställa de är gjorda av skogsmaskiner j..ligt roliga att cykla i eller på de sträcker sig ut på skjutfältet och där är fina grusvägar både uppför och utför
Uffe2
Det krävs ett nytt sätt att tänka för att lösa de problem som orsakats av det gamla sättet att tänka :  Albert Einstein

Utloggad Mag

• Betalande
  • Newbie
  • **
« Svar #78 skrivet: oktober 26, 2011, 21:38:39 »
Jepp Uffe2, helt rätt att det är massor av nya potentiella stigar där uppe.

Ligger det inte massor av sly på vägarna? Jag tänkte vi skulle vänta tills de är klara med avverkningen innan vi flyttar sly och annat på de roligaste skogsmaskinvägarna. Men det kan bli många fina slingor. Och efter ett tag försvinner maskinskakspåren och det blir jämna snabbare vägar. Jag har flera gånger råkat ut för att nyfixade stigar blir kvaddade när maskinerna återkommer, fast man tror de är klara. Många rensningstimmar spenderade helt i onödan.

Cykla INTE inne på skjutfältet, markeringen är säkerhetsavstånd för skjutning och sprängning. Vill du cykla där måste du cykla in den stora vägen och ringa vakten för att kolla om det är skjutning på gång. Och för att tala om att du är där. Om de ser eller misstänker att någon är inne på området, måste de avsöka hela området och stoppa övningen.
« Senast ändrad: oktober 26, 2011, 21:45:58 av Mag »
/Magnus

Utloggad Johan W

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 848
SV: Nyårsåsen status
« Svar #79 skrivet: mars 26, 2012, 00:54:02 »
Sommartid och toppenväder. Var på Nyårsåsen med Olle idag. Torra vägar och åkbart i surhålen. Nu har det kommit asfalt på några vägar så de inte spolas bort i regnen.
Grabben är gym på min gamle Scale. 20 kg mindre dökött gör det svårt att hänga med i backarna. Jag hade önskat att jag hade de 20 kg i benmuskler.

Utloggad admin

• Administrator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 1877
  • BST 10
« Svar #80 skrivet: mars 26, 2012, 01:33:58 »
Asfalt?! Var då?
/peo
"Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving" -- Albert Einstein

/Peo
Ordf.

Utloggad Mag

• Betalande
  • Newbie
  • **
« Svar #81 skrivet: mars 26, 2012, 11:20:53 »
Bl a asfalt på grusvägen som svänger längs södra kanten, den som jämnt hade djupa spår av vatten i backen. Själv har jag ännu inte kört åsen, men asfalten syns från landsvägen/cykelbanan.
/Magnus

Utloggad Johan W

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 848
« Svar #82 skrivet: mars 26, 2012, 13:54:50 »
Just den första backen enl. Mag och även längst uppe vid typ lastbilsvägningen.