Omröstning

11

1
0 (0%)
1
0 (0%)

Antal personer som röstat: 0

Författare Ämne: skrikande skivbroms  (läst 1565 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad riot

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 48
skrikande skivbroms
« skrivet: april 09, 2010, 13:49:35 »
hejsan!
nu har min skivbroms fram börjat skrika skit mkt, vad gör man åt detta några tipps? helt plötsligt bara började det.
Om det blir något projekt har jag det så till ja lämnar in cykeln på service om några veckor, bara ganska störande,

efter hur många mil kan de vara lagom att serva bromsar och fylla på ny olja och sånt? har nästan kört 20 mil,

Utloggad Mag

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 2909
SV: skrikande skivbroms
« Svar #1 skrivet: april 09, 2010, 18:23:21 »
Bromsar behöver nya belägg när dem är slut. Kan ta 3 rundor eller 3 års rundor. Beror på beläggens kvalitet och hur mycket slit och skit du kör i.

Oljan byter du inte på läääänge. Så länge en broms funkar- rör den inte! Kör på!

Bromsar kan få för sig att skrika lite då
och då. Bara att vänja sig.
Magnus
« Senast ändrad: april 09, 2010, 18:24:54 av Mag »
/Magnus

Utloggad Zalamander

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 106
« Svar #2 skrivet: april 10, 2010, 10:18:41 »
Riot hade väl väldigt ny hoj?

Jag upplevde samma med min nya Cube förra sommaren, dom börjar bete sig lite efter ett par veckor, typ nån ojämn inslitning i början bara, kör i ganska hög fart och bromsa försiktigt så sliter dom in sig å blir bra tror jag, funkade för mig i alla fall.
Tror inte jag hade så mycket skrig dock mer irriterande vibrationer när man bromsade försiktigt vid låg fart.

Liggisens nya kivbromsar har börjat komma in i den fasen också nu.
/ Micke J

Utloggad riot

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 48
« Svar #3 skrivet: april 10, 2010, 19:15:32 »
OK, svårt att säga när man ska byta belägg då, men kan säkert köra ett tag till=) den skulle behöva justeringar här och där, ska bygga klart mekstället någon dag sen så blir de lite lättare med sånt,