Författare Ämne: Klubbslingan?  (läst 1468 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ekis

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 98
Klubbslingan?
« skrivet: augusti 26, 2012, 18:03:32 »
Var ligger den berömda rundan? Är den hemlig eller kan man lägga upp en kartsnutt eller allra helst en GPS-logg! Skulle det vara OK att lägga in den i OpenStreetmap format också?

Jag bor på Vallås, så det blir inte ofta i trakterna så att jag kan vara med på en guidning men ibland blir det en PB-stig från Halmstad till Harplinge och då skulle det vara kul att testköra en sväng! Min kondition i år har inte uppmuntrat till längre sträckor, sjukdomar och jobb har gjort att man börjat långt ner igen, men är nu på väg upp  :)

/Andreas

Utloggad Anders_I

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 275
SV: Klubbslingan?
« Svar #1 skrivet: augusti 26, 2012, 18:14:20 »
Om jag inte är helt fel på det så är den med i den här tråden:

http://www.halmstadmtb.se/forum/index.php?topic=1195.0

Utloggad Mag

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 2915
« Svar #2 skrivet: augusti 26, 2012, 23:49:21 »
Jag skulle starkt rekommendera dig att komma med på måndagens guidning av slingan.
Kl 17.30 körs det från slottet, eller så kör du direkt ut till starten/slingan. Starten vid bomman visas i den andra tråden som länkas ovan.

/Magnus

Utloggad ekis

• Betalande
  • Newbie
  • **
« Svar #3 skrivet: augusti 27, 2012, 07:55:12 »
Det skulle vara kul men jag jobbpendlar till Göteborg, det blir inte så mycket träning i veckorna, mitt tåg kommer in 1725.

Tack för länken, Garmin har inte fixat ngn lätt export till GPX, skall hacka ihop en vettig fil i veckan.

Andreas

Utloggad ekis

• Betalande
  • Newbie
  • **
« Svar #4 skrivet: september 01, 2012, 11:28:35 »
Att få ut en GPX var lättare sagt än gjort. Det räcker inte ens att ha en frilufts-Garmin GPS, det skall vara en Garmin tränings-GPS för att få ut rundorna.

Jakten går vidare, någon som vet ett bakvägstrick med Linux-hack eller vad som helst?

/Andreas

Utloggad Anders_I

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 275
« Svar #5 skrivet: september 01, 2012, 21:56:51 »
När jag hade en Garmin frilufts-GPS andvände jag ett gratisprogram som hette TCX converter. Bara att googla så hittar du det nog. Där kan man konvertera från ex. KML till GPX.

Utloggad ekis

• Betalande
  • Newbie
  • **
« Svar #6 skrivet: september 13, 2012, 11:19:28 »
Jag har nu lyckats fixa export till GPX från Garmin Connect. Det visade sig att man i Firefox inte kunde exportera till en fil alls men att i Internet Explorer finns en knapp som exporterar till tcx, gpx och kml. Storföretag är fantastiska på att inte kunna säkra sina mjukvararor eftersom det finns så många användare att man inte lyssnar på dom. Lite gnäll från ingenjörn...

I vilket fall, jag bifogar en GPX för den som behöver!

Får se när det kan bli möjlighet att testa slingan också.

/Andreas