Författare Ämne: Körbart just nu.  (läst 1666 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Johan W

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 848
Körbart just nu.
« skrivet: mars 24, 2013, 23:27:27 »
Hej, idag var det körbart läng denna rutt. Det fanns snö men inga problem att köra utan buddäck. Det var ingen is alls.
Tjällossningen har ju inte kommit än men det var lite tungt där solen värmt vägen på några stöllen.
Här blir nog årets påskrundor.

Utloggad Mag

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 2915
SV: Körbart just nu.
« Svar #1 skrivet: mars 25, 2013, 10:42:26 »
Tack för rapport!
Rea på dubbdäck i Tyskland. Nästan på väg att beställa igår för jag vill ut i skogen nu utan att riskera isvurpor.

Tror dock det kommer smälta en del is i veckan. 4gr och sol. Ska försöka komma upp på Nåsen i veckan o kolla isläget.
« Senast ändrad: mars 25, 2013, 10:44:43 av Mag »
/Magnus

Utloggad Johansson

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 626
« Svar #2 skrivet: mars 27, 2013, 22:10:29 »
Tidigare idag tog jag en tur upp på Nyårsåsen och förbi hembyggdsgården i Gullbrnnstorp. Skogen är fin nu. Snön, som bara finns på ett fåtal platser är blöt och mjuk. Isen som också är sällsynt är tunn och porös är lätt att forcera med vanliga däck (jag kör med Conti Race King på pendelhojen). Marken är stenhårt frusen och erbjuder bra bärighet. Min bedömning är att förhållandena för MTB är utmärkt den närmaste tiden. Innan det blir varmare och tjälen släpper. Grusvägarna plågas ju redan av att tjälen släppt (mjukt och trögt).

Go påsk på er!
I have nothing to declare but my genius.

Utloggad Johan W

• Betalande
  • Newbie
  • **
« Svar #3 skrivet: mars 27, 2013, 22:30:57 »
Tack för infon. Marcus det kommer att bli backträning på N-åsen i helgen.

Utloggad admin

• Administrator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 1881
  • BST 10
« Svar #4 skrivet: mars 28, 2013, 14:04:59 »
Backträning, jag kommer! Liten reservation för att vi har lite att fixa med i helgen så jag vet inte. När jag kan.
/Peo
"Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving" -- Albert Einstein

/Peo
Ordf.

Utloggad Johansson

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 626
« Svar #5 skrivet: mars 28, 2013, 14:27:06 »
Backträning i och kring Nyårsåsen låter som en plan. Grusvägarna där kommer till och med att suga musten ut brunbrända kanarieben :).
Jag har dock också vissa reservationer. Anna har tvingats till en akut ryggoperation pga diskbråck så vi får höras i god tid för planering.
I have nothing to declare but my genius.

Utloggad Mag

• Betalande
  • Newbie
  • **
« Svar #6 skrivet: mars 28, 2013, 22:11:12 »
Söndag eller ev måndag funkar för mig. Ska köra på asfalt väg m Carin också en dag.
Sommartid på söndag!!
/Magnus

Utloggad Johan W

• Betalande
  • Newbie
  • **
« Svar #7 skrivet: mars 29, 2013, 00:09:59 »
Jag cyklar inte på söndag. Kan ej.

Utloggad Johan W

• Betalande
  • Newbie
  • **
« Svar #8 skrivet: mars 31, 2013, 00:32:40 »
Jag var på Nyårsåsen idag och det var bättre där idag än för tre veckor sedan. Det fanns lite snö på stigen till mobförråde men cykelbart utan dubbdäck. Ingen isgata nu. Tjällossningen har inte kommit igång häller. Det är ju inte torrt över allt så lite skitigt blir det. Runt Möllegård var det mycket sämre blev asfalten efter glassbaren. Klubbslingen var i princip torr på stigarna men vägarna börjar bli väl sunkiga. Max några dagar kvar att åka där.

Utloggad Mag

• Betalande
  • Newbie
  • **
« Svar #9 skrivet: april 03, 2013, 12:05:53 »
Nyårsåsens grusvägar som ligger i solen mjuknar nu fort. Jag blev rejält skitig!
Brantelid och andra norrbackar har fortfarande mjuk is men klart körbart. Torrt i skogen så om regnet kan hålla sig undan blir det en fin vår.
Johans stig är nu ett stort kalhygge i norra delen men ska nog kunna bli fint om ett tag igen.
/Magnus

Utloggad CW

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 407
« Svar #10 skrivet: april 10, 2013, 15:07:52 »
Körde Halmstad - pb - klubbslingan igår.. Inga konstigheter, hur bra som helst! Dags att damma av grejerna nu! =D