Författare Ämne: xcup 3/8 i Klåveröd  (läst 1524 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Matthew

• Registrerad
  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 19
xcup 3/8 i Klåveröd
« skrivet: juli 31, 2013, 20:20:16 »
Jag skall själv ner till skåne o köra näst sista xcup tävlingen. Jag har bil och cykelställ för 3 pers, så jag får med 2 pers till.Ring eller smsa mig på 0733-862968, är sällan ute på forumet. Sista änmälan är imorgon torsdag/Matthew

Utloggad Uffe

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 1167
  • BST 2011
SV: xcup 3/8 i Klåveröd
« Svar #1 skrivet: augusti 06, 2013, 13:31:40 »
Jag, Johan, Olle och legenden Matthew körde x-cup i Klåveröd på den hittills varmaste dagen i sommar (31gr! och stekande sol). Jag kom 12a, Johan 27a o Matthew 40e plats. Olle körde bra också på 40 min starten o kom 3a där. Över 120 startande totalt på denna deltävling.

Banan är nästan helt bestående av stenig stig med rötter överallt och suger musten ur en. Helt klart en bana som är som gjord för heldämpad hoj. Själv glömde jag min kylda flaska med sportdricka hemma och fick blanda lite  med saft istället i en annan flaska. Flaskan åkte ur stället på andra varvet och fick köra utan dricka i 1,5 varv. Såg flaskan och stannade och plockade upp den. Drack för mycket av svår törst och fick istället ont i magen. Funderade på att bryta på 3e varvet då jag var helt kokt i kroppen och körde uselt på stigarna pga dimmig blick. Det var dock bara en som körde om på sista varvet och jag tog mig iallafall i mål. Hällde en flaska vatten över mig efter målgång och låg o flämtade i skuggan en lång stund innan jag orkade resa mig.

Kul att se Matthew igen! Nu fick jag äntligen revansch för Finnmarksturen 1999 :)

Resultat: http://go.trumin.com/online/result.ctrl?cmd=result&event=1993689159

Några bilder på Johan och mig. Hittade tyvärr inte Olle och Matthew.
« Senast ändrad: augusti 06, 2013, 14:10:27 av Uffe »
Det är aldrig för sent att ge upp

Utloggad Johan W

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 848
« Svar #2 skrivet: augusti 06, 2013, 21:21:41 »
Jo tack, varmt var det. Mitt lopp var också tungt men jag hade inga missöden. Gick ut rätt hårt för jag  visste att banan var tekniskt jobbig och värmen skulle vara utslagsgivande. Låg typ 16:e vid första varvning och tappade dock snabbt 10 talet till. Startvägen är rätt smal så många snabba kommer efter i startkön men ifatt på 2:a varvet. Jag höll mig rätt bra framme även på andra varvet men tappade senare ytterligare någon pga klantiga vägval i värmen. Men på sista varvet kom jag om någon i alla fall.

För att göra Olle rättvis så räknar vi bort 1an o 2an som är över 20 år i den starten. Olle var åter igen snabbast i sin grupp. Värmen och pressen tog hårt. Skulle han lyckas hålla undan alla även denna gång. Hade ju inte cyklat sedan Lida Loop, 2 månader sen. Han lovar att träna mer inför sm och Bocksten. Då är loppet i alla fall 2,5 tim och inte 1:10.  (Det var bara 3 som hann med tre varv i 40 min startgruppen, extra tufft i den värmen.)

Utloggad Mag

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 2913
« Svar #3 skrivet: augusti 06, 2013, 23:39:58 »
Det var varmt på stranden oxå!
Kämpa kämpa!
/Magnus