Författare Ämne: HOT CUP Hilleröd 11 aug  (läst 838 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Uffe

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 1167
  • BST 2011
HOT CUP Hilleröd 11 aug
« skrivet: augusti 12, 2013, 14:07:09 »
Körde en deltävling i danskarnas Hot Cup i Hilleröd i söndags. Detta var ett 2 timmars race och betyder att man kör så många varv man hinner på två timmar. Passerar man innan två timmar får man köra ett varv till. På detta sättet blir det ungefär som ett kortare långlopp i åktid, fast på en xc-bana med mycket stig. Banan gick i ett skogsområde "Store Dyrehaven", precis intill Hilleröd och har ett permanent mtb-spår på 10 km, som påminner rätt mycket om Skedalastigarna, fast med mindre kupering. Den här slingan vi körde var 9 km och ganska jobbig med många branta backar och mycket rötter, blandat med lite grusväg.

360 pers fullföljde minst ett varv och jag hamnade på 34e plats totalt. Totalt hann jag 53 km på 2 t 18 min. Kul arrangemang, med servering efter av både korv, rulltårta, glass m.m. Bra väder var det också med torrt i skogen och upphåll.

Var hemma kl. 15.30 i Halmstad igen så det var snabbt överstökat också. Det är ju bara 11 mil till Hilleröd...

Resultat.
http://www.onlineresultater.dk/Online/Rapport/Event517_601.htm

Kommer definitivt att åka fler lopp i denna serie, riktig mtb-åkning på fina banor. Fler borde testa detta! Är betydligt närmare (och billigare) än de flesta långlopp i Sverige jag brukar åka på.

Uffe
Det är aldrig för sent att ge upp