Författare Ämne: Nyårsåsen status  (läst 8430 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad POJ

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 755
SV: Nyårsåsen status
« Svar #105 skrivet: juli 06, 2018, 21:36:58 »
Stigen är cykelbar igen, endast grusbacken ner från själva bikupan som kräver lite lyftande. Ride on.

Utloggad Mattias Wijk

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 94
« Svar #106 skrivet: september 15, 2018, 14:34:03 »
Vilken tur att jag tog hand om trädet med sågen! Nu är större delen av bikupestigen förstörd. De har avverkat skogen längs stora delar.   :'( Se bifogad bild. Maskinen står kvar så vi får bedömma skadorna när de tagit bort stockarna. De kommer nog gå att släpa ris så det blir cyklingsbart igen. En del av stigen har de kört med maskinen i spåret  :'(

Dessutom har de avverkat norr om mobförrådet, vid stenbrottet. Där ligger riset och stockarna kvar så samma sak där. Vi får se om det går att röja när stockarna är bort. Här har de kört tvärs stigen så det kan finnas kvar under riset.

Grönmarkerat på båda bilderna är ocyklingsbart.

Utloggad Mag

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 2853
« Svar #107 skrivet: september 18, 2018, 22:49:13 »
Suck!
/Magnus

Utloggad Mattias Wijk

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 94
« Svar #108 skrivet: september 19, 2018, 08:13:37 »
Körde bikupan igår igen. Det kommer gå att fixa till den. En del av stockarna är borta. Det ligger en del ris kvar men det kommer vi kunna flytta eller köra runt. Förhoppningsvis kanske de tar bort det med. Jag har börjat flytta smått men det lite större spar jag till vi är fler.

Utloggad Mag

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 2853
« Svar #109 skrivet: september 21, 2018, 15:19:38 »
Skogen (träpriset) är ju värd mer nuförtiden så de tar allt oftare med sig rubbet när de avverkar. Håll tummarna!
/Magnus