Författare Ämne: Kårarp MTB Arena  (läst 5477 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad POJ

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 784
Kårarp MTB Arena
« skrivet: augusti 05, 2014, 08:54:40 »
Inbjudan från CKBure:

MTB veckan

" Vecka 33 så kommer CK Bure anordna MTB vecka i samband med laneringen av nya MTB arenan i Södra Kårarp och HFAB aktivitetsveckan för Halmstad barn och unga. Har ni inte redan gjort det så anmäl er gärna på HFAB´s hemsida så vi hjälper vi HFAB att hjälpa CK Bure.

https://www.hfab.se/Top-Lankar/Om-HFAB/Sommarlovsaktiviteter/

Hallandsposten kommer göra ett stort reportage kring detta med följande hållpunkter:

* Onsdag kl.14:00 (6/8) kommer vi börja röja slingor inför aktivitetsveckan så hjälp gärna till med grästrimmer och såg. HP är på plats för första intervjun.

* Måndag kl.12:00 (11/8) är det lansering samt start av aktivitetsveckan då länsstyrelse, Kommun och Partners är på plats tillsammans med CK Bure och Halmstad MTB.

* På lördag den 16/8 är CK Bure inbjudna att vara föråkare på Prinsens Minne vilket vi gärna uppmärksammar.

Kom gärna och delta så vi får flera medlemmar inför Hallandspostens reportage om MTB arenan.
Mvh // Jonas L

/****  Slut citat ***

Lite kritsik får jag passa på att vara mot HMTB's styrelse som inte informerat något om detta ännu. 
/POJ
« Senast ändrad: januari 07, 2016, 18:31:46 av POJ »

Utloggad POJ

• Betalande
  • Newbie
  • **
SV: Kårarp MTB Arena, nu händer det grejor vecka 32-33
« Svar #1 skrivet: augusti 05, 2014, 08:56:05 »

Från CKBure  Facebook:

Nu på onsdag den 6/8 kl. 14:00 tar vi Halmstads nya MTB stadion i besittning. Med röjsåg, hacka och spade börjar vi fixa till arenan. Hallandsposten kommer att göra ett reportage om detta ”bygge” , när en tråkig grusgrop blir en häftig arena för Halmstads MTB cyklister. Har du tid kom och hjälp till. Ansvarig Jonas Lekman.

Nästa vecka måndag 11/8 till torsdag 14/8 är det MTB-vecka med träning varje dag i Kårarp kl 12-15.

/POJ

Utloggad Johansson

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 626
« Svar #2 skrivet: augusti 05, 2014, 09:21:59 »
Beklagar att du känner så Peo. Saken är den att CK Bure har ett event med HFAB och det är de som informerar kring detta. vad jag vet så har varken kommunen eller länsstyrelsen gett alla klartecken för Kårarp ännu och det vi vet har vi försökt att informera om så gott det går.
Vi har gett förslag till bansträckning i Kårarp
Vi ska ha ytterligare möte med kommun och länsstyrelsen efter sommaren.

Kanske kan Peo Månsson komplettera.
« Senast ändrad: augusti 05, 2014, 09:24:53 av Johansson »
I have nothing to declare but my genius.

Utloggad admin

• Administrator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 1880
  • BST 10
« Svar #3 skrivet: augusti 05, 2014, 12:17:37 »
Bra att du håller koll på bures FB och mailutskick, pOJ!

Följande fick jag på mail i går kväll från Jonas:

Då var det dags igen för lite lansering. Jag har nu pratat med Hallandsposten och dom är väldigt intresserade av att göra ett stort reportage om den nya MTB arenan. Jag skulle vilja att du skickar ut till ditt folk följande tider för lite arbete samt reportage med Hallandsposten.

1. Nu på onsdag kl.14:00 så kommer vi börja röja upp slingor inför HFAB veckan som kommer v.33. Vi har även lanserat MTB vecka bland våra ungdomar och motionärer. Det vore kanon om det kunde finnas lite folk från Halmstad MTB på plats också. HAr ni möjligt så ta med trimmer och såg så lägger vi slingor nu bade för HFAB Veckan samt att kunna köra träningar framöver i området.

2. På måndag (som tidgare har angets) så kör vi "Grand Opening" kl.12:00 då vi/ni och alla andra intressenter finns på plats och kan svara på frågor från Hallandsposten.

Hoppas det funkar för er.

--
Vänligen // Jonas L
---------------

Hoppas några har möjlighet att komma imorgon och på måndag!

Det som ska göras nu är röjning av lite slingor för HfAB veckan. Och ev en
Liten del av slingan på kanten ( mest för att se hur det funkar).
Senare i höst/vinter kommer kommunen röja bort träd etc.
/Peo

"Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving" -- Albert Einstein

/Peo
Ordf.

Utloggad POJ

• Betalande
  • Newbie
  • **
« Svar #4 skrivet: augusti 05, 2014, 16:29:30 »
Ni är förlåtna. lite konstigt att man bjuder in pressen innan deltagarna meddelat att de kan komma.
Jag har semester så jag kanske dyker upp imorgon. Röjningstid på kvällen hade ju underlättat. Någon mer som kommer?
/POJ

Utloggad vihla

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 361
« Svar #5 skrivet: augusti 05, 2014, 18:40:16 »
Möjligheten att lokalt ha permanenta banor som dessutom kan underhållas med stöd från kommunen bör givetvis stöttas så jag tänker dyka upp! Sen håller jag med om att det är minst sagt i sista minuten att informera nu, men bättre sent än aldrig. Är detta tänkt som något inledande samarbete mellan Bure och HMTB?

Utloggad Mag

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 2912
« Svar #6 skrivet: augusti 05, 2014, 21:27:16 »
Tack för info Peo o Peo!
Jag kan bara efter kl 16.30. På måndag är jag upptagen.
Vi "samarbetar" endast kring utvecklingen och etableringen av grustaget. Bure har hittat på HFAB eventet och inför det krävs i första hand rensning av enklare banor i botten av grustaget.

Sen kommer de börja med ungdomsträningar med viss regelbundenhet. De kör idag i Trottaberg men det funkar enklare att hålla träning med kontroll i Kårarp bedömer de.

Trots värmen rekommenderar jag långbyxor pga mygg, sniglar, nässlor och annat skoj. Myggmedel är heller ingen dum ide.  >:(
« Senast ändrad: augusti 05, 2014, 21:36:38 av Mag »
/Magnus

Utloggad vihla

• Betalande
  • Newbie
  • **
« Svar #7 skrivet: augusti 06, 2014, 14:37:21 »
Någon som kan bistå med koordinater eller åtminstone en enklare vägbeskrivning. Har förstått att det finns flera Kårarp runt ikring trakten...  ::)

Utloggad Mag

• Betalande
  • Newbie
  • **
« Svar #8 skrivet: augusti 06, 2014, 14:45:47 »
Vid norra motorvägsavfarten in till Halmstad. Väster motorvägen, söder om AJ produkter lagerkontor. Kör norra infartsleden Bortom Kärleken från stan sett. Kolla Eniro.

På norra sidan landsvägen på toppen precis innan det går ner mot motorvägen. Vänster om du kommer från stan. Du ser bommen från vägen, liten grusväg.
/Magnus

Utloggad Mag

• Betalande
  • Newbie
  • **
« Svar #9 skrivet: augusti 06, 2014, 14:50:36 »
Peo ordf kommer ca kl15.
/Magnus

Utloggad vihla

• Betalande
  • Newbie
  • **
« Svar #10 skrivet: augusti 06, 2014, 14:56:14 »
Tack Magnus! Jag åker bort och ser om jag kan vara till nytta. Kanske har någon lust att guida mig runt vår egen slinga någon  dag också(tar nog och startar en ny tråd om detta vid närmare eftertanke...)?

Utloggad Mag

• Betalande
  • Newbie
  • **
« Svar #11 skrivet: augusti 06, 2014, 17:35:29 »
Slutjobbat för dagen. Peo & Co åker hem nu.
/Magnus

Utloggad Dennis K

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 876
  • Skedala 2011 08 04
« Svar #12 skrivet: augusti 07, 2014, 19:37:50 »
Jag tog två arbetspass; ett med grensax och ett med MTB. ;-)
Det krävs en del cyklande för att trycka ner "stubbet" från röjsågarna.

Utloggad Mag

• Betalande
  • Newbie
  • **
« Svar #13 skrivet: augusti 07, 2014, 22:16:21 »
Du är alltid värst Dennis!
/Magnus

Utloggad Dennis K

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 876
  • Skedala 2011 08 04
« Svar #14 skrivet: augusti 08, 2014, 10:45:06 »
Mag: hade ju varit kul att vara bäst någon gång istället.  ;)

Hoppas det bli lite uppkört i veckan som kommer.