Författare Ämne: Ränneslättsturen i Eksjö 1 maj  (läst 821 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Johan W

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 848
Ränneslättsturen i Eksjö 1 maj
« skrivet: februari 10, 2005, 16:39:56 »
Inbjudan Ränneslättsturen 2005

Nu är det klart! Vi har nu fått tillstånd att rensa undan alla träd efter stormen som drog fram för en månad sedan. Vi har ett stort arbete framför oss men vi ger oss inte och Ränneslättsturen kan genomföras även 2005.

Ränneslättsturen 2005
Det är snart dags för årspremiär i långlopps sammanhang och det är nu för åttonde året i följd som vi har glädjen att hälsa Er välkomna till Ränneslättsturen i Eksjö.

Ränneslättsturen - En tuff utmaning
Ränneslättsturen är ett av de hårdare långloppen i Sverige om man får tro våra deltagare. Att långlopp skall vara tufft det ligger i sakens natur, det bara är så. Ränneslättsturen är 67 km lång. Längden kanske inte låter så respektingivande men låt er inte luras. Banans karaktär med mycket stigar och kuperad terräng gör att du kommer att ha god nytta av alla de förberedelser med både långa och hårda träningspass du avverkat under vintern.
Vi ses den 1:a Maj kl. 11.00 för årets första långlopp.
Hejsan!
Jag tänker åka i år igen. HerrT. Det blir väl det tredje då.
En riktigt bra tävling, trots att jag personligen haft en del strul under loppen. Starten 11.00 ger ju "sovmorgon" också. Sista anmälan 19 april.
Läs mer på http://www.eksjo.se/eksjock/        /Johan

Utloggad peo

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 2
« Svar #1 skrivet: februari 13, 2005, 13:47:30 »
Ja det är en bra bana. Dock tuff om det är blött, jag vet.
Klart jag skall med.
/Peo

Utloggad Mainline

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 8
« Svar #2 skrivet: februari 13, 2005, 14:58:39 »
När BST blev intällt låter ju detta som ett bra alternativ för att hålla träningsmotivationen uppe. Vad jag förstår från hemsidan, så finns inte motionsklass på den långa rundan, utan man får köra tävlingsklass även om man bara är en galen motionär eller?
Det lutar nog åt att jag får ta och prova på denna runda i år. Ni som kört den tidigare, hur tung är banan om man jämför med BST?

/Jonas

Utloggad Johan W

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 848
« Svar #3 skrivet: mars 22, 2005, 10:54:54 »
Hej!
Har någon anmält sig till Ränneslätt?
Jag är på g att göra det i dagarna.

Utloggad MathiasP

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 938
  • Inför andra varvet på Snapphane 06
« Svar #4 skrivet: april 03, 2005, 23:09:11 »
1 maj? Men Mainline, hur ska det gå ihop? Du är bjuden på "födelsedagsfest" på Valborg och dessutom är det demonstrationer 1 maj! Hur kommer detta att gå ihop?  :lol:

/MathiasP