Författare Ämne: Efter stormen Egon  (läst 1307 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad admin

• Administrator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 1881
  • BST 10
Efter stormen Egon
« skrivet: januari 11, 2015, 14:48:26 »
Körde Grötvik och slingan. Inga problem med välta träd! Men slingan är väldigt blöt. Nästan hemma så körde jag ner på västra stranden. GPS http://connect.garmin.com:80/activity/embed/670941547
/Peo
« Senast ändrad: januari 11, 2015, 15:21:01 av admin »
"Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving" -- Albert Einstein

/Peo
Ordf.

Utloggad Mag

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 2915
SV: Efter stormen Egon
« Svar #1 skrivet: januari 11, 2015, 19:13:38 »
Många cyklister ute idag. Såg Peo x2 och flera okända vid Västra.
Själv utnyttjade jag vågorna istället, finfin surfing både igår och idag.
/Magnus

Utloggad Mattias Wijk

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 94
« Svar #2 skrivet: januari 13, 2015, 12:49:02 »
Jag körde en sväng på hemmastigarna på södra Nyårsåsen. Förvånansvärt få träd som blåst omkull. Jag rensade ett antal grenar som blåst ner över stigen och på ett ställe fick jag köra limbo under ett nedblåst träd. Det är ordentligt blött i skogen men cyklingsbart. Dessvärre har de förstört en av de flowigaste bitarna som jag brukar ta upp till mobbförrådet, se bilden. Det som vare en torr fin mittremsa är nu blött och inte cyklingsbar. Det kanske blir bättre när det blir torrare men de skönt flowiga svängarna är borta.

Utloggad admin

• Administrator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 1881
  • BST 10
« Svar #3 skrivet: januari 13, 2015, 14:39:52 »
F-n, att den är fördärvad! Är det bara första biten? Eller är det ända bort till mobbförrådet?
/Peo
"Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving" -- Albert Einstein

/Peo
Ordf.

Utloggad Mattias Wijk

• Betalande
  • Newbie
  • **
« Svar #4 skrivet: januari 13, 2015, 15:03:36 »
Ja, det var min reaktion också. Jag körde inte hela vägen fram till förrådet eftersom jag träffade på en tjej i orienteringskläder som kom från det hållet och sa att det var värre framåt. På vissa ställen sjönk man ner ca 20 cm med hjulen i det som såg hårt ut på håll.  :(

/Mattias

Utloggad Mag

• Betalande
  • Newbie
  • **
« Svar #5 skrivet: januari 13, 2015, 22:17:15 »
Skit!
Att träden är borta gör att inget binder vattnet som nu kan forsa fritt. Antingen hoppas vi få att det bli bra igen eller så drar vi en ny parallell stig i skogen på hygget. Om det går pga ris och skogsmaskinspåren?
/Magnus

Utloggad Mattias Wijk

• Betalande
  • Newbie
  • **
« Svar #6 skrivet: januari 19, 2015, 13:12:46 »
Igår "körde" jag sista biten fram till mobbförrådet. Det är hela vägen som de har förstört. Så blött som det är nu är det ocyklingsbart större delen av vägen. Hojen blev så lerig så att jag var tvungen att bada den i ett dike för att få skivorna att snurra igen.

/Mattias

Utloggad Mag

• Betalande
  • Newbie
  • **
« Svar #7 skrivet: januari 19, 2015, 17:06:08 »
Ibland torkar det upp förvånansvärt på vårarna. I april får vi se om vi ska dra en ny stig.
Risken när de hugger i trakterna är att de kör sönder ännu mer innan de är klara så vi ska nog avvakta lite innan vi gör något på åsen.
/Magnus