Författare Ämne: "Ny" medlem  (läst 985 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mattias Wijk

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 94
"Ny" medlem
« skrivet: januari 13, 2015, 12:27:34 »
Hej på er!

Tänkte ta och kliva ut ur mörkret som lurker på forumet och presentera mig själv lite grand. Jag heter alltså Mattias Wijk och är nygammal MTB:are. Cyklade en del på skoj på 90-talet när jag växte upp i Halmstad. Höll det vid liv under en studiesession i Östersund och Linköping men sedan har det blivit mindre och mindre cykling i takt med att barnen blev fler och fler. Nu har de plötsligt blivit ganska stora, huset kräver mindre ombyggnationer och min mage har blivit alldeles för stor. Den gamla stålspringaren från 90-talet såg inte så lockande ut där i garaget så i en sann 40-årskris anda så gick jag i höstas in till Levin & Nilsson och köpte mig en ny Scott i plast med fullgung och allt. Jag kan bara konstatera att det är precis så roligt att cykla i skogen som jag kom ihåg det. Jag är riktigt nöjd med att jag kommit igång så bra, dessutom under den kalla delen av året.

Jag bor i Gullbrandstorp och det blir därför en del cykling på Nyårsåsen och i Haverdal men jag åker gärna till Skedala om det finns tid. Jag gillar mest stigcykling och att bröta på utför. Södra delen av Nyårsåsen kan jag hyfsat nu efter att ha kört runt i vänstervarv. Dock känner jag att jag skulle vilja ha bättre koll på stigar på norra delen så att man kan få lite längre och mer omväxlande rundor. Om någon kan/vill guida så hade det varit kanon. Jag avser att hänga på de regelbundna turerna framöver (när det funkar planeringsmässigt) eftersom det är roligare att cykla tillsammans. Jag hoppas kunna komma loss till årsmötet, i så fall ses vi där. Annars ses vi i skogen någon gång  ;)

/Mattias 

Utloggad Uffe S

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 171
  • You ll Never Walk Alone
SV: "Ny" medlem
« Svar #1 skrivet: januari 13, 2015, 13:24:10 »
Hej Mattias å välkommen i gänget, Nyårsåen är kanon å köra på lika dant är det på Ön eller Haverdal som är mycket plattare å mer folk som man måste ta hänsyn till skogen är till för de också. Sen har vi våran berömda klubbslinga.
Än en gång välkommen i klubben med mycket lera under pedalerna
Det krävs ett nytt sätt att tänka för att lösa de problem som orsakats av det gamla sättet att tänka :  Albert Einstein

Utloggad Mag

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 2915
« Svar #2 skrivet: januari 13, 2015, 22:20:19 »
Välkommen. Eftersom jag bor i Haverdal kör jag ofta där och på Nåsen. När det blir torrare och ljusare ska jag guida, igen.
Ses i skogen!
/Magnus

Utloggad Johan W

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 848
« Svar #3 skrivet: januari 14, 2015, 01:09:46 »
Välkommen tillbaka i skogen Mattias.
I forumet under "stigar och cykelrundor" finns lite bilder på slingor på norra delen av området.
Visserligen är nu Enduroslingan okörbar. Men ta vägen förbi kolmilan och åk till löpslingan vid Plönninge. Vi kan guida dig framöver också.

Ett minne av mobbstigen.
http://youtu.be/VceyqoG8F34