Författare Ämne: Klubbslingan Trottaberg stigstatus.  (läst 1610 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Johan W

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 848
Klubbslingan Trottaberg stigstatus.
« skrivet: februari 08, 2015, 11:11:20 »
Var på klubbslingan och den var bra att cykla. Träffade två nya medlemmar och guidade runt. Hoppas ni hittade runt senare.
Jag fortsatte sen mot möllegård och den frusna marken bar bra. Men broarna är hala så sväng inte på dem.

Utloggad admin

• Administrator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 1873
  • BST 10
SV: Klubbslingan Trottaberg stigstatus.
« Svar #1 skrivet: februari 15, 2015, 10:55:13 »
Har kört runt både slingan och många andra stigar i möllegård, frösakull etc.
De är i bra skick. Finns något enstaka mindre träd som vält.
/Peo
"Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving" -- Albert Einstein

/Peo
Ordf.

Utloggad Johan W

• Betalande
  • Newbie
  • **
« Svar #2 skrivet: februari 22, 2015, 23:00:36 »
Det var lite blötare på slingan idag men inga problem alls att ta sig runt. Det gick lie långsammare för det finns några större vattenpölar.

Utloggad Dennis K

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 876
  • Skedala 2011 08 04
« Svar #3 skrivet: februari 26, 2015, 22:07:52 »
Lerigt var det idag, men det hade gått att ta sig runt...
Strax innan jag skulle svänga in höger på slingan och köra upp mot hällarna såg jag en man släpa på en stock... jag hann undra om det var någon som rensade slingan... när jag svängt mötte jag mannen som var på väg därifrån och jag hejade utan att få svar... någon sekund senare ser jag vad mannen gjort; han hade lagt ut 4 rejäla stockar över slingan! Jag bar bort dem och tittade bort mot mannen som efter en stund stannade och tittade bakåt. Jag stirrade ut honom men konfronterade inte honom. När jag kört ett varv... har han varit där och lagt ut ännu fler stockar och ris! Ångrar nu att jag inte frågade honom vad hans avsikt var... nästa gång... >:(

Utloggad Johan W

• Betalande
  • Newbie
  • **
« Svar #4 skrivet: februari 26, 2015, 22:56:00 »
Begreppet "Naturgym" kan utövas på flera sätt. Synd att han valde samma arena.
Stockarna plockas nog snart upp.
Bra att många fler går och springer på stigarna, då tröttnar fler och skuffar undan riset.

Utloggad Mag

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 2895
« Svar #5 skrivet: februari 27, 2015, 13:04:10 »
Dennis, du skulle frågat efter hans namn först. Och därefter om han kände markägaren. Och om han hade dennes tillstånd att "bygga om skogen"?
Och om han kunde visa på det. Det har ju och kan ju nämligen vi, kunde du då påpekat.
Du skulle definitivt fråga efter hans namn. Om någon skadar sig t ex. Den chansen får vi kanske inte mer.
Näste medlem som ser honom frågar efter namn, hans avsikt med det han gör och tar foto!
Vi har absolut inget att skämmas för! Minst lika stor rätt som gemene man.

I Göteborg har de liknande knäppgökar, och hindren blir bara farligare efter hand. Nättroll, fast verkliga i detta fall. Tyvärr en avart som inte minskar i antal :(
« Senast ändrad: februari 27, 2015, 14:53:06 av Mag »
/Magnus

Utloggad Johan W

• Betalande
  • Newbie
  • **
« Svar #6 skrivet: september 09, 2015, 00:05:29 »
Var på slingan idag på ett kännapåcykeln pass efter Varberg o BST. Där är hur fin som helst nu. Torr och snabbt, riktigt roligt att åka.
Röjde fram en stig som är riktigt fin, röd på bilden. Där kommer man granbacken baklänges och får en härlig utförsstig som körs på reflexer i hög fart. Helt underbart kul.
Grönt på bilden är vanliga slingan. Blå prick är bommen.

Utloggad Johan W

• Betalande
  • Newbie
  • **
« Svar #7 skrivet: mars 13, 2016, 22:46:00 »
Var på klubbslingan och har fått till en bra förlängning. Nu har vi fått till lite backar också. Se grönt på kartan. Blått är befintlig slinga. Det är inte uppmärkt ännu men kan gå att se om man känner till det hyggligt.
Det röda där jag körde idag är hur torr och fin som helst.
« Senast ändrad: mars 13, 2016, 22:55:03 av Johan W »