Författare Ämne: Cykelrallaren Bottnaryd- Jönköping 31 maj  (läst 1161 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Uffe

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 1167
  • BST 2011
Cykelrallaren Bottnaryd- Jönköping 31 maj
« skrivet: juni 01, 2015, 11:44:38 »
Äntligen har tävlingsdebuten för året fullbordats. Platsen för denna händelse är Cykelrallaren mellan Bottnaryd och Jönköping. 62 km mtb med en hel del lera och trevliga stigar. Tydligen deltagarrekord med ca 700 cyklister också. Banan är inte alls så lätt nu som den var första åren. Mer stig har lagts till och med det stundtals leriga underlaget blev det ganska jobbigt men skoj.

Fick stå ganska långt bak i startgrupperna och fick därför köra hårt i början för att ta mig framåt i fältet. Hamnade ganska snabbt i en stor klunga på 20 pers där endast ett fåtal ville ligga och dra men kände mig pigg och brände nog lite mycket krut första halvan av loppet. När farten drogs upp en mil innan mål var benen kokta och fick släppa klungan. Fick lite nya krafter de sista 3 km, som är Hallbys teknikslinga, och passerade 3 cyklister. Nöjd att allt funkade, både med kropp och cykel. Blev preliminärt 36a totalt på 2 tim 20 min. Segraren hade 2 tim 6 min.

Välarrangerad tävling och helt klart rolig att cykla!

http://www.rallarloppet.se/

Uffe
Det är aldrig för sent att ge upp

Utloggad Mag

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 2915
SV: Cykelrallaren Bottnaryd- Jönköping 31 maj
« Svar #1 skrivet: juni 01, 2015, 16:47:09 »
Bra kört Uffe!
Borde ha varit ganska blött o lerigt!?!
/Magnus

Utloggad Uffe

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • BST 2011
« Svar #2 skrivet: juni 02, 2015, 19:42:12 »
Fanns några surhål

Utloggad Kalle

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 11
« Svar #3 skrivet: juni 02, 2015, 21:32:25 »
Bra jobbat Ulf!
Mycket imponerande tid! Själv behövde jag en knapp timme till för samma distans. Håller med om att det är välarrangerat och lerigt.
Var med för tredje gången och hoppas att jag kan vara med även nästa år.
/ Kalle Zetterlund

Utloggad Uffe

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • BST 2011
« Svar #4 skrivet: juni 03, 2015, 14:22:01 »
Ja några surhål fanns det Magnus men bara ett fåtal så det var inte extrem lerfest. I övrigt ganska torrt på grusvägarna och stigarna i tallskogen på slutet. Avslutningen med  3 km på Hallbys teknikbana  strax innan mål är sjukt rolig och man glömmer hur långt man kört fram tills dess.

Kalle: körde du för Halmstad MTB? Jag har kört 3 ggr oxå; 2012, 2013 och nu 2015. Banan har verkligen blivit bättre och bättre och det börjar gå upp för många numera. Är ju även seedningslopp för Cykel Vasan. Vi ses kanske i sommar.

Uffe

Utloggad Kalle

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 11
« Svar #5 skrivet: juni 06, 2015, 15:51:36 »
Jo, jag körde för Halmstad MTB men min ork och mina cyklingskunskaper lämpar sig bättre för motionsklassen. Jag kommer att köra CykelVasan och har funderingar på Ränneslättloppet i slutet av denna månad, får se om jag hunnit träna tillräckligt. Yngsta grabben tar studenten i år så vi har lite att stå i innan dess.
/Kalle