Författare Ämne: Grusvägar runt Halmstad?  (läst 1201 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ekis

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 98
Grusvägar runt Halmstad?
« skrivet: oktober 09, 2015, 15:33:02 »
 Kanske en liten korkad fråga i en MTB-klubb :o. Men jag skulle gärna hitta en längre rund med bockstyre-CX-en nu när hösten och vintern kommer som alternativ till att gräva i skogen ibland.

Har ni tips på några bra längre sträckor med grusvägar, gärna med startpunkt nära Vallås. Uppåt Arlös - Kaneberg är det ju en del men det kanske finns än mer på andra ställen som jag inte hittat, Stjärnarp tex?

/Andreas

Utloggad Uffe

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 1167
  • BST 2011
SV: Grusvägar runt Halmstad?
« Svar #1 skrivet: oktober 09, 2015, 17:01:58 »
Biskopstorp skulle jag säga. Du kan köra från vallås genom att köra motTravet- Sperlingsholm - Sperlingsholms ip, köra över stora vägen mot Kassakällor och sedan köra upp mot stenbrottet väster om Åled. Kolla här: https://www.strava.com/activities/407509394

Därifrån tar du dig sedan mot Biskopstorp och vidare mot ex. Oskarström. Ex så här:

https://www.strava.com/activities/396156762

Det är i princip bara grusvägar så det går bra att köra med CX. Mycket backar är det dock...

Med vänlig hälsning Uffe
« Senast ändrad: oktober 09, 2015, 17:07:38 av Uffe »
Det är aldrig för sent att ge upp

Utloggad ekis

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 98
« Svar #2 skrivet: oktober 09, 2015, 18:19:40 »
Ah, det var en bra variant. Biskopstorp har ju fina vägar har jag sett men det är en bit dit. Med dina variant så blir det ett riktigt grusrally, skall undersökas i höst!

för ett par år sedan råkade jag f.ö. på en ilsken tant i bil som var på väg hem från ett ett stenbrott. Hon sa att dom spärrat av alla vägar kring stenbrotten eftersom det var så farligt i stenbrotten med folk som lekte runt. Jag tror inte att dom har lagstöd för att spärra av hela skogen med alla tillfartsvägar för det... (Jag kom in via en sidostig den gången och hade inte ens sett en bom)

/Andreas

Utloggad Uffe

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 1167
  • BST 2011
« Svar #3 skrivet: oktober 09, 2015, 18:58:32 »
Inga problem att cykla på vägarna däromkring. Finns en bom med skylten "Fara" på ett ställe men det behöver du inte bry dig om. Bara leda cykeln runt. Snart är det dock älgjakt, då får man hålla sig på de större grusvägarna...
Det är aldrig för sent att ge upp