Ihoplänkade händelser

• Bockstensturen Varberg: september 05, 2009

Författare Ämne: Bockstensturen Varberg  (läst 5556 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad admin

• Administrator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 1880
  • BST 10
Bockstensturen Varberg
« skrivet: februari 04, 2009, 22:55:24 »

Arrangör: Varberg MTB
Banlängd: 100 km
Sista anmälningsdag: 25 augusti

http://www.bockstensturen.nu/
"Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving" -- Albert Einstein

/Peo
Ordf.

Utloggad admin

• Administrator
  • Newbie
  • BST 10
SV: Bockstensturen Varberg
« Svar #1 skrivet: juli 15, 2009, 12:11:15 »
Såja, nu är man annmäld.
/Peo
"Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving" -- Albert Einstein

/Peo
Ordf.

Utloggad MathiasP

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 938
  • Inför andra varvet på Snapphane 06
« Svar #2 skrivet: juli 15, 2009, 12:40:24 »
70km lockar lite. Med efteranmälan och transport till Åkulla blir det 600kr, precis som Motion 100km.

Utloggad ekis

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 98
« Svar #3 skrivet: juli 21, 2009, 16:21:58 »
Hur är ser banan ut? Jag tänker mig åka 50km varianten och antar att det är mest grusväg + trevliga stigar (inget som liknar röda slinga i Kaneberg och så). Om det är stökigt så kanske jag får inverstera i nya däck, annars kör jag nog på mina smånabbade hybridsaker...

/Andreas

Utloggad MathiasP

• Betalande
  • Newbie
  • **
« Svar #4 skrivet: juli 21, 2009, 22:48:10 »
Vare sig 50km eller 100km Bocksten går att jämföra med röda slingan på Kaneberg - den är mycket stökigare tycker jag.

Bockstensturen är en riktigt fin tur men alltid mördande för mina ben. Båda gångerna jag har cyklat har jag sagt att jag aldrig ska göra det igen, men likafullt.

Om det inte blir snöstorm och drivis kommer du nog att klara 50km-turen. Personligen tycker jag att det är lite för mycket asfalt och grus men jag tycker också att det är bättre att cykla 50km riktigt fort än att inte ställa upp alls.

Kör på!

Utloggad MathiasP

• Betalande
  • Newbie
  • **
« Svar #5 skrivet: juli 31, 2009, 00:01:17 »
Nu är jag anmäld och betalad.

Jag frångår vissa (dumma) principer jag har haft satsar nu på att ge järnet på 50km-turen. Jag kan ju fika i flera timmar medan jag väntar på er andra  ;D

Utloggad Frisk

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 478
« Svar #6 skrivet: juli 31, 2009, 11:29:47 »
Varit ute en gång i skedala denna veckan, ca fyra veckor sen sist jag var ute. Allt j-vla jobbande och brist på cykling har dragit ner kondisen riktigt rejält. Och vädret som är får ju inte heller upp motivationen att ge sig ut.

Målsättningen är fortfarande att köra 100km loppet men det får nog bli med efteranmälan. Veckorna framöver får bli mindre övertid, bättre väder och så mycket cykling jag bara hinner med!!

Under fem timmar som förra året är jag tveksam till men skall ha det som mål i år med!

Utloggad vihla

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 361
« Svar #7 skrivet: augusti 02, 2009, 13:40:53 »
Jag är jäkligt sugen att köra men har ingen bil. Finns det någon som har plats i sin? Har eget takställ som det hjälper något (två om så skulle behövas) annars får det bli tåget upp till Varberg och hojja till start. Det fungerar men samåkning är så mycket trevligare  ;)

Utloggad MathiasP

• Betalande
  • Newbie
  • **
« Svar #8 skrivet: augusti 02, 2009, 19:06:21 »
Samåkning ska nog gå att fixa om inte familjen ska med...

Standardbil har plats för en resenär pga två bilstolar. Med riktig framförhållning går dessa att montera ur och det blir således plats för totalt 4 personer. Med tre ställ på taket och en cykel bak kan det således gå en full bil från Åled och via stan.

Detta förutsatt att inte familjen vill följa med till Varberg. Jag återkommer...

Utloggad Chris

• Registrerad
  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 44
« Svar #9 skrivet: september 03, 2009, 19:18:23 »
Är alla redo för bockstensturen nu på lördag? Happas bara att det ska torka lite till på lördag efter allt regn som kommit.

Lycka till alla ni som också ska köra!

Chris
--
Chris N

Utloggad Frisk

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 478
« Svar #10 skrivet: september 03, 2009, 20:04:28 »
Tanken är att jag skall köra (70km rundan).
MEN spöregnar det även imorgon fredag samt regnar på lördag står jag nog över det lerbadet!?

Utloggad MathiasP

• Betalande
  • Newbie
  • **
« Svar #11 skrivet: september 03, 2009, 22:17:45 »
Efter två otroliga jobb veckor har jag gått och fått förkylning i hals och luftrör. När vädret, som Frisk mycket riktigt påpekar, verkar hålla i sig ostadigt, vill jag inte ens rulla runt vilket jag kunde tänka mig bara vädret varit bra.

Usch!

Taskiga luftrör och blöta kläder i några timmar är ingen bra idé.

Utloggad POJ

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 783
« Svar #12 skrivet: september 03, 2009, 22:40:07 »
Jag börjar tveka p.g.a allt regnande som varit, hur tror ni att banan håller för allt vatten som kommit/kommer? Blir det lerbad? Då kommer inte jag :(
Vad säger ni som kört regniga år?
/POJ

Utloggad admin

• Administrator
  • Newbie
  • BST 10
« Svar #13 skrivet: september 03, 2009, 23:58:18 »
Vilket man fall....!
Vilka skall åka?? Johan, Uffe ... Jag behöver åka med någon för jag skall ta mig runt.

Tror det var -98. Mycket regn dagarna innan och störtregn vid start men sedan uppehåll. Då var det bara 80km med start i Åkulla. Alla skogsstigar var sunkiga men inte många sugande lerhål typ Skedala. Gissa om många hade bromsat ner sina V-bromsar till metallen! Detta var första året jag körde med skivor! Kan säga att jag bromsade mig förbi många på slutet.

/Peo

/Peo
Ordf.

Utloggad Uffe

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 1167
  • BST 2011
« Svar #14 skrivet: september 04, 2009, 12:43:55 »
Enligt yr.no och dess radar verkar det åtminstone bli uppehåll vid starten... Kan inte säga att jag är särskilt sugen på att köra men man får väl bita ihop. Har nya bromsbelägg fram & bak och Rocket Ron framdäck så man är lite förberedd iallafall.

Jag tänkte köra vid 8-tiden om du ska med PEO, men på hemvägen behöver jag vara i Oskarström vid 19-tiden ungefär för att hämta min dotter som är hos en kompis där.

Det är aldrig för sent att ge upp