Författare Ämne: Vätternrundan!! Nu är det klart...  (läst 779 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Frisk

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 478
Vätternrundan!! Nu är det klart...
« skrivet: juni 15, 2009, 00:03:52 »
Så då var det gjort!

Både jag och Mats hade en riktigt trevlig runda i går(natt). Riktigt pissväder hela dagen och fram till strax innan vi kom fram till Motala.

Startade 23:42 med helt ok väder. Uppehåll och lätt medvind från början. Strax innan Gränna började regnet och höll på till en bit efter Jönköping.

Var inte många plusgrader ute men man höll värmen ganska bra så länge man höll igång trots dyngblöta ben, överkroppen klarade sig trots bara den tunna regn/vindjackan.

Som dom säger "Starten går i Motala men loppet börjar i Jönköping...". Efter Jönköping kom motvinden och backarna.

I Hjo mötte Mats flickvän upp med lite torra kläder men var torr på överkroppen och hade absolut ingen lust att ta av skorna för att byta byxor så körde vidare på samma kläder. Benen var bara lätt fuktiga då.

Ca 5 mil innan Motala kände jag att jag fortfarande hade en del kraft kvar i benen och drog ifrån i hopp om en "bra" tid. (Var ganska så trött och räknade fel på klockan, trodde mig kunna köra in på under 12h.)

Samtidigt som jag passerade skylten "10 km kvar" försvann all luft ur framdäcket. Ner i diket och byta slang. Tog söker drygt 10 min innan nya slangen var på plats. Trodde knappt det skulle hålla i mål, ganska stor sten som gjort ett rejält hål i däcken, men det gick.

Mina tider:
Startat: 23:42
Gyllene uttern: 02:30
Fagerhult: 05:20
Karlsborg: 8:44
Medevi: 11:30
Mål: 12:26

Totalt: 12h 44min
med en totat stillastående tid på exakt 1h.

Nöjd med tiden iaf med tanke på vädret, lite missnöjd med att jag fortfarande kände mig ganska pigg i benen efter målgång.

Skall jag köra igen så blir det garanterat i någon sub 10 grupp.

Utloggad Mag

• Betalande
  • Newbie
  • **
  • Antal inlägg: 2915
SV: Vätternrundan!! Nu är det klart...
« Svar #1 skrivet: juni 15, 2009, 10:54:08 »
Grattis till genomförd runda!
Vi skulle kanske köra Sub 9/10 nästa år?  :o

/Magnus
/Magnus